[linux] Re: login-verbetering

Johan Wevers johanw op vulcan.xs4all.nl
Za mei 19 18:41:09 CEST 2007

Hugo van der Kooij wrote:

>Ik heb nog geen beheers tool gezien voor hardware tokens onder Linux.
>Iedereen lijkt op dat punt te denken dat er niets is naast windows. Bij
>gratie doen ze sommige zaken wel onder bijvoorbeeld MacOS of Linux.

Dit soort vragen komt op de GnuPG mailinglist ook wel eens voorbij, en het
grootste probleem is dat de fabrikanten van dit soort dingen geloven in
security through obscurity: ze maken geen Linux drivers (te veel versies,
dat de kernel interface in 2.6 steeds verandert is ook niet handig), en
voor het vrijgeven van de documentatie of source code zijn ze als de dood.
Als je zelf voor zoiets iets wilt ontwikkelen wordt je doodgegooit met
NDA's.

--
ir. J.C.A. Wevers         //  Physics and science fiction site:
johanw op vulcan.xs4all.nl   //  http://www.xs4all.nl/~johanw/index.html