[linux] Re: nieuw

Paul Slootman paul+nospam op wurtel.net
Wo mei 30 17:54:07 CEST 2007

On Wed 30 May 2007, Robert M. Stockmann wrote:

> Nou, ik heb hier inmiddels een behoorlijke karrevracht aan zelf
> ontwikkelde SRPMS die ik zonder veel geklooi op andere  en
> nieuwere RPM gebaseerde distro's aan de praat kan krijgen.

Ah, da's wel een goede reden. Zonder die info erbij kwam het nogal apart
over...

> Als iemand me kan wijzen op een .deb debian based handleiding
> waar je hetzelfde kan doen, houdt ik me aan bevolen.

Onder http://www.debian.org/devel/ staat een hoop info...
Je kunt ook de debian source package voor hello downloaden, het is de
equivalent van het standaard "Hello, world" programmaatje.
(Onder debian te verkrijgen door "apt-get source hello" te doen, mits je
src regels in /etc/apt/sources.list hebt staan.)

Paul Slootman