[linux] Re: Default sound card

Huub Reuver h_reuver op mantell.xs4all.nl
Za Nov 3 08:08:45 CET 2007

On Fri, Nov 02, 2007 at 09:41:38PM +0100, J. wrote:
> [...]
..

> Voor dat laatste; graag argumenten, cijfers en referenties, plus de
> graag de achterliggende economische theorie waar je naar verwijst.
>
> Kortom onderbouwing voor de stelling:
> `als mensen alleen OSS gebruiken is dat slecht voor de voortgang van GNU
> Linux in het bedrijfsleven'.
>
> Laat ik het woord `alleen' vervangen door het woord `geen':
> `als mensen geen OSS gebruiken is dat slecht voor de voortgang van GNU
> Linux in het bedrijfsleven'

Of de samenwerking tussen MS en Novell zo goed is...
Feit is dat GPL incompatible is met veel licenties van MS. De vraag is dus
hoeveel uiteindelijk bruikbaar is voor Linux.

In de praktijk zie je dat de levenscycli voor open source programma's
vaak langer zijn dan voor closed source programma's. Kijk maar naar
sendmail, als closed source wes die allang afgeschoten.
En apache werkt ook al iets langer als de MS-tegenhanger.

Bij bedrijven zie je dat wel gevraagd wordt om vervanging van MS-servers,
maar dat dit vaak blijft hangen op 1 op 1 vervanging van de server.
Linux kan voor mail en agenda MS Exchange 1 op 1 vervangen. Alleen werkt
dat niet met open source (third party uitbreidingen).

Als jij 100% open source wil gebruiken kun jij dus geen Exchange server
vervangen door Linux. Zo zijn meer applicaties te bedenken waar bij een
snelle implementatie proprietary software nodig is.

Met vriendelijke groet,
Huub Reuver