[linux] Re: afsplitsing topic; was eerst default soundcard...

Huub Reuver h_reuver op mantell.xs4all.nl
Zo Nov 4 01:24:25 CET 2007

On Sat, Nov 03, 2007 at 08:41:20PM +0100, Roeland Th. Jansen wrote:

> [....]

> Dat wordt verkeerd gezien vrees ik. Novell punnikt een stukje code in
> elkaar en brengt het uit onder GPL. Wat is het probleem nu, dat ADI
> opeens werkt ofzo? Hooguit zullen MS en Novell ruzie krijgen over wat
> wel en niet mag maar ook MS heeft er ondertussen baat bij dat er een
> beter samenwerking plaats vindt en er heterogene oplossingen zijn.
>
> Het zou anders zo maar kunnen zijn dat er commercieele varianten bij een
> bedrijf verdwijnen omdat het geen toegevoegde waarde heeft.

De GPL is in principe heel simpel:
als je geen recht hebt de sources te sharen, mag je het niet onder GPL
uitbrengen.

Mijn vraag is dus in hoeverre de code van Novell vrij is van licenties
en rechten. Een ding is zeker: zelf zal ik het niet kunnen controleren.
Al is het alleen omdat _ik_ de documentatie niet heb.
(Laat staan dat ik er iets van zou begreijpen.)

In Europa gelden dan officieel geen softwarepatenten, dat betekent niet
dat de code meteen rechtenvrij is.

Met vriendelijke groet,
Huub Reuver