[linux] Re: En toch sterft fetchmail niet (SuSE 10.3)

Ma Nov 5 07:52:56 CET 2007

Julien Michielsen wrote:

>                 ____________
> Staat toch hierboven dat ik dat doe? (Woorden zijn anders ("killall
> fetchmail", 7 regels naar boven. Heb het even onderstreept, bril moet
> je zelf halen. (Vindt Hans anders goed en goedkoop ;-) )

Ik heb gezien wat je schreef. Maar dat is zo bruut om iets te stoppen
dat is zo iets als een kettingzaag in Texas los laten lopen terwijl er
een correcte manier voor is die overal de status correct houdt.

Als je fetchmail, of wat dan ook, als service laat draaien gebruik dan
de service tools om die services tijdelijk uit te zetten en daarna weer aan.

Je huidige aanpak met killall gaat tegen je configuratie methode in en
kan je wel eens voor onaangename verassingen komen te staan. En ik denk
dat je niet nog een zorgenkind er bij wil hebben. vandaar mijn advies om
correct met je service om te gaan.

En wellicht wil je standaard wel helemaal geen synchronisatie. Zet dan
je service taak uit met chkconfig (of wat Suse als variant daarop
gemaakt heeft). En start het pas als je er klaar voor bent.

Als je graag met folders werkt kun je eens kijken of je bij XS4ALL alles
al goed sorteert via je .procmailrc file en dan IMAP naar IMAP
synchronisatie kan doen. (http://freshmeat.net/projects/imapsync/)

Hugo.

- --
hvdkooij op vanderkooij.org               http://hugo.vanderkooij.org/