[linux] Re: software RAID systeem bouwen

Udo van den Heuvel udovdh op xs4all.nl
Di Nov 20 19:22:09 CET 2007

Paul Slootman wrote:

> Ik hoop toch dat je raid1 voor /boot bedoelt.

Och, ach, jazeker! RAID1.

> Ik zou iig. wel je root partitie buiten de LVM houden, dan kun je
> "gewoon" booten zonder een initrd nodig te hebben. Het wil wel, maar ik
> vind dat wel omslachtig.

Ik heb geen initrd nodig, alle essentiele drivers passen toch in de
kernel? En die staat op /boot.
Echter de distro `dwingt` me die kant op. Nog niet echt uitgezocht.
Wel moet ik wat tools beschikbaar krijgen en die staan weer in /sbin,
waar ook rc.sysinit ze verwacht...

Dus de root crypten gata niet zomaar.
Dus dan maar beperken tot /home/bla enzomeer?