[linux] Re: Procmail vraagjes

Bart-Jan Vrielink bartjan op vrielink.net
Ma Nov 26 21:35:39 CET 2007

Hugo van der Kooij writes:

> [...]
> {
>         :0 c
>         ! +3164xxxxxxx op gin.nl
>
>         :0:
>         Maildir/.Diversen.BigQuakes/
> }
>

> Maar nu heb ik de volgende uitdaging. Want ik wil tussen 23:00 en 07:00
> weer geen SMS hiervoor. Ik heb daarvoor al best wat lopen snuffelen met
> google maar niet echt iets gevonden wat binnen een 80x25 scherm paste
> aan code. Mar wellicht heb ik niet op de juiste steekwoorden gezocht of
> heeft iemand hier een briljant idee wat nergens als voorbeeld staat.

Roep het volgende via een pipe in procmail aan:
[ `date -d "7 hours ago" +%H` -lt 16 ]
en gebruik de return code om de mail wel of niet door te sturen.
Ik kan er eventueel een uur naast zitten, maar daar kom je vanzelf achter ;)

> Ik moet nu eenmaal verplicht 1x per 5 weken de GSM 24x7 binnen oor en
> handbereik hebben. En dan wil ik liever blijven slapen.

Bovenstaande omschrijving vermeldt niet dat de telefoon ook daadwerkelijk
aan moet staan ;)