[linux] Onder welk device hangt ethernet-kaart bij dhcp?

Vr Okt 5 09:31:21 CEST 2007

Het is me de laatste maand een aantal keren gebeurd dat ik mijn netwerk-
verbinding kwijt was. In het verleden kreeg ik daarop de raad de
volgende porren uit te delen:

ifconfig eth0 down
ifconfig eth0 up

En dat werkte toen.

Doe ik dat nu, dan krijg ik
# ifconfig eth0 down
eth0: unknown interface: No such device

en inderdaad:
ls /dev/e*
ls: cannot access /dev/e*: No such file or directory

Het is me tot nu toe iedere keer weer gelukt de boel in de lucht te
krijgen door veranderingen aan te brengen in de DSL-configuratie, bv
door de PPP-mode te veranderen (opties: PPP over erhernet, over ATM en
CAPI for ADSL). Ik zou graag weten onder welk device de netwerkkaart nu
hangt, en ook of dit ifconfig commando nu nog werkt. (Of dhcp mogelijk
een heel andere modus is.)

bvd
--
Julien Michielsen