[linux] Re: Onder welk device hangt ethernet-kaart bij dhcp?

asmuth asmuth op xs4all.nl
Vr Okt 5 09:37:06 CEST 2007

On Fri, Oct 05, 2007 at 09:31:21AM +0200, Julien Michielsen wrote:
> Het is me de laatste maand een aantal keren gebeurd dat ik mijn netwerk-
> verbinding kwijt was. In het verleden kreeg ik daarop de raad de
> volgende porren uit te delen:
>
> ifconfig eth0 down
> ifconfig eth0 up
>
> En dat werkte toen.
>
> Doe ik dat nu, dan krijg ik
> # ifconfig eth0 down
> eth0: unknown interface: No such device
>
> en inderdaad:
> ls /dev/e*
> ls: cannot access /dev/e*: No such file or directory

Een echte beginnersvraag:
Een netwerk-interface heeft geen entry in de /dev/ directory.

Wat als dat wel zo was? Wat zou je verwachten dat het volgende commando doet?
echo "Hallo, Linus." >/dev/eth0

Met vriendelijke groet,

Daniel von Asmuth