[linux] Re: datum afwijking

Kees Theunissen theuniss op rijnh.nl
Vr Okt 12 18:08:54 CEST 2007

On Fri, 12 Oct 2007, Hugo van der Kooij wrote:

>Hoi,
>
>Ik heb op een aantal system iets vreemds ontdekt met CRON. Maar niet op
>alle systemen.
>
>De job start op 1 0 * * *
>
>Het resultaat bericht staat echter een dag verkeerd in mijn mailbox. Het
>maffe is dat ik een script aanroep met het date comando en dat gaat
>goed. Elke nieuwe file wordt met de juiste datum aangemaakt.

Die datum is wel toevallig het moment date het script gestart werd.
Het is denkbaar dat cron bij het starten van de job al de mail
headers genereert, vevolgens de output van de job verzameld en dan
aan het eind van de job bekijkt of het mailtje verstuurd moet worden
(of er output was dus).
Dat kan je snel testen met een cronjob als:
   date; sleep 60; date

Hier op dit systeem wordt de date header in het mailtje gegenereerd
aan het eind van de cron job. Maar dat kan implementatie afhankelijk
zijn. Ik heb hier een Slackware 10.2 met Dillon's Cron.

Groeten,

Kees.

--
Kees Theunissen
F.O.M.-Instituut voor Plasmafysica Rijnhuizen, Nieuwegein