[linux] Re: Ervaringen met Xen

Robin van Leeuwen robinvanleeuwen op gmail.com
Do Sep 6 18:42:47 CEST 2007

Bedankt voor al jullie reacties. Aan Bart:
De fileserver waar het nu op draait is een Intel Xeon met 4 processoren, met
8 gig intern,
de testresultaten van het programma dat ik gebruik duren daarop 25,03
minuten.

Op mijn testmachine, ubuntu met xen + windows2003 is een :

processor       : 0
vendor_id       : GenuineIntel
cpu family      : 6
model           : 15
model name      : Intel(R) Xeon(R) CPU            5110  @ 1.60GHz
stepping        : 6
cpu MHz         : 1595.965

waarbij ik Windows 2003 een memory van 1024 Mb heb toegewezen. Het
testprogramma
duurt daar 7,5 minuten.

Dit op een zaterdag middag waarbij de rest van het netwerk stilligt en de
echte fileserver
niets anders aan het doen is. Op een donderdagmiddag als de echte fileserver
het zwaarst
gebruikt wordt duurt het testprogramma 29,04 miinuten.

Ook als ik mijn testserver ipv met xen+2003 op vmware+2003 laat draaien,
duurt het
7,2 minuten.... Hierbij ook weer 1GB intern voor de 2003 vm op de
bovenstaande testserver.

DBF/CDX, heeft het in principe niets mee te maken, we hebben aangetoond dat
het bij alle
programma's die een aparte database (bv de oude exact) of het ITpakket van
PTT-post
het geval is. Ik zal de broncode van het testprogramma wel even opsnorren en
posten....

Voor meer specifieke vragen graag mailen...

Op 05-09-07 heeft Bart Geesink <bart op geesink.org> het volgende geschreven: