[linux] Re: picasa

Peter Vollebregt peter.vollebregt op gmail.com
Za Sep 8 23:23:21 CEST 2007

Roeland Th. Jansen schreef:

> 't Is gewoon een sneu product. Afvoeren of fixen. Voorlopig is van dat
> fixen niet veel terecht gekomen, dus dan afvoeren.

Persoonlijk vind ik het een geweldig product en konqueror het is wat ik
het meest mis als ik een keer niet met mijn favoriete OS kan werken.
Maar ..... ik gebruik het vooral als een super filemanager die heel erg
veel protocollen ondersteunt (samba, ssh, webdav, ftp) via allerlei
kio-slaves. Het kunnen opsplitsen van het scherm in zoveel stukken als
ik wil is onmisbaar voor iemand die met heel erg veel bestanden
tegelijkertijd wil. Vooral als je dan ook het uiterlijk kan veranderen
en een uitgewerkte versie als profiel kan bewaren.

Daarnaast ben ik verslaafd aan de services die toegevoegd worden en
waarmee ik massaal files kan bewerken. Via 'kim' bijvoorbeeld voor het
massaal omzetten van foto's in een kleiner formaat (werkt onder water
met Imagemagick). En via audiokonvertor voor het massaal bewerken van
geluidsbestanden. En ik kan allerlei programma's ermee aanroepen.

Dat het ook nog een browser is die het soms niet doet maar soms ook wel
dingen oplost die firefox niet kan afhandelen is handig. Het is niet de
hoofdzaak.

Wat firefox betreft ken ik namelijk ook wel klagen:
- dat gedonder in ff met een 'save as' die overal .htm achterplakt
- het niet in staat zijn om mhtml files te kunnen tonen (.mht bestanden)
- het niet naar je hand kunnen zetten van de manier waarop mimetypes
afgehandeld kunnen worden (iets waar konqueror dus fantastisch in is),
waarbij er steevast gnome-instellingen worden gebruikt die ik niet kan
bijstellen
- Dat gedoe met een niet in te stellen fontgrootte van je menu die je
dwingt om allerlei trucs uit te halen met je dpi-instellingen (als dat
tenminste wil werken)
- Die spuuglelijke filemanager die er tegenwoordig standaard inzit....
> Echt, als je er serieus mee werkt, dan heb je binnen een dag al ellende
> meegemaakt. Met firefox duurt dat aanmerkelijk langer.

Het hangt er dus maar vanaf wat je ermee doet.

Peter