[linux] Re: picasa

Zo Sep 9 13:17:00 CEST 2007

On Sat, Sep 08, 2007 at 11:23:21PM +0200, Peter Vollebregt wrote:
[knip verhaal over de filemanager functie die wel ok is]
> Dat het ook nog een browser is die het soms niet doet maar soms ook wel
> dingen oplost die firefox niet kan afhandelen is handig. Het is niet de
> hoofdzaak.

Als browser is het echt een ramp. Het werkt meer niet dan wel. Moest ik
even zeggen van vrouwlief. En ik herken het.

> - dat gedonder in ff met een 'save as' die overal .htm achterplakt

Hier niet. Doen we het op dezelfde manier?

> - het niet in staat zijn om mhtml files te kunnen tonen (.mht bestanden)

De eerste vraag: is het een HTML standaard of door MS bedacht soms?

http://en.wikipedia.org/wiki/MHTML#Firefox

Als ik daar lees dat er plugins zijn die deels functionaliteit bieden
voor ff, en als ik dan kijk dat het met konqueror ook niet werkt...

Ook doet IE het niet goed. Opera het niet zo goed, Safaris is ook niet
goed.

Wat mij betreft een argument wat /dev/null in kan.

> - het niet naar je hand kunnen zetten van de manier waarop mimetypes
> afgehandeld kunnen worden (iets waar konqueror dus fantastisch in is),
> waarbij er steevast gnome-instellingen worden gebruikt die ik niet kan
> bijstellen

Als je bedoelt dat een geopend mimetype een foute applicatie lanceert:
dat ken ik wel. En editen met de klikmans interface gaat niet. In de
config zou het zomaar eens wel kunnen. Nooit naar gekeken.

> Het hangt er dus maar vanaf wat je ermee doet.

Dat zeker. Filemanagers gebruik ik bijna nooit of het moet op de
commandline (kunnen) werken. "mc" Comes to mind.

Maar als browser is Konqueror echt volkomen geschift. Alleen De WM2003SE
IE versie is nog beroerder zou je kunnen zeggen ;-)

--
http://www.linux-it.nl