[linux] Re: Suspend on Acer Aspire 5102WLMi

Cecil Westerhof CecilWesterhof op xs4all.nl
Zo Sep 23 11:17:13 CEST 2007

Op zondag 23-09-2007 om 06:15 uur [tijdzone +0200], schreef Huub Reuver:

> Suspend to disk is normaliter suspend to swappartition.
>
> "The swapwriter supports writing your image to the available swap space
> on your machine. As a general rule, you should have as much spare swap
> space available as you have physical RAM (where spare swap does not
> include your typical swap usage). You can get away with a little less if
> you are using LZF compression - this usually attains around 30-50%
> compression, depending on the contents of RAM. If there isn't sufficient
> space, TuxOnIce will attempt to free caches until the image will fit, and
> [...]

Mijn swappartitie was oorspronkelijk 2 GB, maar die heb ik reeds
vergroot naar 7,5 GB. Dus dat zou het probleem niet moeten zijn. Swap
staat op een LVM partitie, maar dat was ook zo toen het wel werkte.
Daarnaast is de test die ik doe een suspend naar ram en niet een suspend
naar disk. Wat gedeeltelijk lijkt te werken, want zodra ik een toets
indruk begint het systeem wat te doen. Het probleem is dat het niet
wordt afgemaakt en het systeem hangt. (Ik krijg bijna spijt dat ik het
geheugen heb uitgebreid.)
Met free zie -en zag- ik trouwens dat swap niet wordt gebruikt -niet
vreemd met 4 GB intern geheugen- dus het probleem zou geen gebrek aan
swap moeten zijn.

Trouwens die RS485MC die ik krijg als het systeem weer tracht op te
starten verwijst volgens mij naar de ATI Radeon kaart die in het systeem
zit.