[linux] Re: hd problemen

Erik Dooper edooper op gmail.com
Wo Sep 26 14:30:00 CEST 2007

On 9/24/07, Arjan op home <arjanhs op gmail.com> wrote:
> Na het starten van mijn Ubuntu server, die een tijdje heeft uit gestaan,
> verschijnen de volgende meldingen:
> [   45.040404] Buffer I/O error on device hda6, logical block 28
> [   46.377370] hda: dma_intr: status=0x51 { DriveReady SeekComplete Error }
> [   46.377377] hda: dma_intr: error=0x40 { UncorrectableError },
> LBAsect=18073268, sector=18073246
> [   46.377387] ide: failed opcode was: unknown
> [   46.377392] end_request: I/O error, dev hda, sector 18073246
>

> Het lukt me dus ook niet om deze partitie te mounten, wie weet hoe ik dus
> [...]

Mij klinkt het als een kapotte disk in de oren - maakt hij gekke
geluiden en wordt hij heel erg warm?

Mij is het ooit gelukt nog wat data te redden door een schijf die stuk
was een half uur in de vriezer te leggen, daarna aan te sluiten en had
ik zo'n 10 minuten tijd om nog wat data eraf te peuteren voordat hij
zo warm werd dat 'ie weer de geest gaf.

YMMV,

Erik