[linux] Linux VPN in een Windows omgeving

Cecil Westerhof CecilWesterhof op xs4all.nl
Wo Sep 26 23:09:01 CEST 2007

Om een aantal redenen zou het handig zijn als ik waar ik werk met mijn
notebook in het netwerk zou kunnen werken. Maar daar staat natuurlijk
Linux op en geen Windows. ;-}
Om bij een aantal zaken te kunnen moet je met VPN werken. (Zelf heb ik
hier verder nog niet mee gewerkt.) Nadat je met een bepaald account een
VPN verbinding hebt gemaakt, werken bepaalde URL's en kan er met PUTTY
worden gewerkt. (Dit is onder Windows, onder Linux werk je dan met ssh
neem ik aan.) De manager neemt aan dat dit onder Linux zonder problemen
moet werken, maar zou niet weten hoe. Is het aannemelijk dat ik dit met
een Linux PC aan de praat krijg? Zo ja, waar moet ik naar kijken en
welke stappen zou ik moeten nemen? En wat is zinvolle documentatie? Op
dit moment ben ik -wat VPN betreft- nog een tabula rasa.