[linux] Re: Opdracht-aanvraag: Recilient harde schijf in Linux

Wo Dec 3 21:30:21 CET 2008

On Wed, Dec 03, 2008 at 01:52:39PM +0100, Harry Mulder wrote:
> Goededag,
>
> Hopelijk blijf ik met deze aanvraag binnen de regels van de lijst: if
> not, dan bij voorbaat excuses.. als iemand een meer toepasselijk kanaal
> weet voor dit soort opdracht-aanvragen voor Linux vraagstukken, dan hoor
> ik dat graag! :-)
>
> Wij zoeken een high-resilient "harde schijf": mountable en/of bootable
> onder Linux, moet deze gedupliceerd zijn over minimaal 2 Linux-servers
> (verbonden via TCP/IP), en wanneer een van deze servers uitvalt, is een
> automatische fail-over nodig naar de andere server. Wanneer de eerste
> [...]

Ik heb in de lente een lezing over dit onderwerp, in het bijzonder
de Red Hat Cluster Suite gegeven voor de NLLGG. Helaas is de PDF
presentatie op de NLLGG site (http://www.nllgg.nl/uploads/1903/rhcs.pdf)
verminkt, maar het OpenOffice document is nog wel af te laden van
http://bakunin.xs4all.nl/artikelen/rhcs.odp

Met vriendelijke groet,

Daniel von Asmuth

--
				POPPER
Any theory too inconsistent with the facts is bound to be replaced when a more