[linux] Re: Hoe installeer je noscript in Firefox?

Geert-Jan Hut Geert.Jan.Hut op hutsoftware.nl
Vr Dec 5 10:30:05 CET 2008

Quoting joop gerritse <jjge op xs4all.nl> on mail sent on Fri Dec  5
08:55:07 2008:

> Ik wil noscript installeren in Firefox. Je ziet met google massa's
> beschrijvingen van hoe geweldig het is als je het eenmaal geïnstalleerd hebt,
> maar nergens kan ik vinden hoe je het installeert.
>
> Ik heb wel een menukeuze addons gevonden, maar daar staan alleen de reeds
> geïnstalleerde addons in.
>
> Downloaden is eenvoudig, dan krijg je een xpi file, maar als je die opent met
> Firefox krijg ik een (ongespecificeerde) Installation error.
>
> Hoe nu?

Heb je een fout bij het installeren van andere extensies? Ik heb dit
ook gehad, en toen bleek dat je de files extension.ini,
extensions.cache en extensions.rdf moet deleten. Deze kunnen corrupt
raken, en worden automatisch aangemaakt als ze er niet (meer) zijn.
Deze files staan in je profile directory.

Zie ook:
http://support.mozilla.com/en-US/kb/Unable+to+install+add-ons#Corrupt_extension_files

Overigens, waarom download je ze handmatig? Je moet ze gewoon kunnen
aanclicken, en vervolgens automatisch laten installeren vanaf de
mozilla website. XPI files downloaden heb ikzelf alleen gedaan bij het
installeren van thunderbird extensies, aangezien die (uiteraard) geen
interface heeft voor add-ons.

Je moet de webinterface kunnen bereiken door de 'Add ons' button die
je zelf ook gebruikt, hier moet een 'Get Add-ons' knop zijn (in
release 3). Anders kun je ook direct naar de url zelf gaan, zie bijv.

https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/recommended

Succes ermee!