[linux] Re: selectief (bij boot) haperend toetsenbord

Jacobs Fred jacobsfred op hetnet.nl
Vr Dec 5 19:45:26 CET 2008

Julien Michielsen wrote:

> Wat ik in het oorspronkelijke mailtje niet gezet had: de BIOS-versie is
> een voor ASUS (A8N-E) gemaakte Award variant, bij mij de A8NE1013

Een mogelijke oplossing is om de BIOS te upgraden en mocht er al de
laatste versie inzitten dan de BIOS een keer te herschrijven.

Let hier wel me op!!

ASUS gebruikt het programma AFLASH hiervoor (tenminste voor de oudere
moederborden) en het programma dient gestart te worden van een Bootable
floppy of Bootable CD waarna de BIN file geladen kan worden.

Echter het laden van de BIN file gebeurt met behulp van het toetsenbord
en in deze is het verstandig om eerst alleen van DOS te booten om te
kijken of het toetsenbord nog te gebruiken is.

Zo niet, dan is er misschien nog de oplossing om het programma AFLASH te
gebruiken met enkele parameters (welke is niet bekend) i.c.m de te laden
BIN file.

Het proces verloopt dan automatisch al is het op deze manier nog nooit
gedaan door ondergetekende omdat het toetsenbord altijd bleef werken.

Dus een EXTRA LET OP wanneer het op deze manier gaat gebeuren !!

Fred