[linux] Re: utf8 invoeren in webformulier

Wybo Dekker wybo op servalys.nl
Zo Dec 7 15:01:13 CET 2008

Hugo van der Kooij wrote:

> En hoe open je dat webformulier? vi? lynx? firefox? ....?

firefox.

> Werk je vanuit een desktop manager? Snapt die UTF-8?

soms KDE, meestal Gnome, alles staat op UTF8 (LANG=en_US.UTF-8 of nl_NL.UTF-8)

En hoe hebben zij die invoer geregeld?

Dat was denk ik eigenlijk mijn vraag, ervan uitgaande dat als het in een een xterm werkt, het in een gnome-terminal of een kde konsole of in firefox ook wel zal werken, mar misschien heb ik dat helemaal mis.

--
Wybo