[linux] Re: klacht Smart unreadable sectors

Paul Slootman paul+nospam op wurtel.net
Ma Dec 15 17:44:03 CET 2008

On Mon 15 Dec 2008, Udo van den Heuvel wrote:

> Het ligt aan het resterende vermogen van de HD om de kapotte sectoren te
> remappen naar reserve sectoren.

... en dat kun je simpel controleren met smartctl -adata /dev/sdc
Een enkele keer hoeft helemaal niet een probleem te zijn (zeker als het
veroorzaakt zou zijn door een stroomstoring, zoals ik al aangaf).

Paul