[linux] Re: klacht Smart unreadable sectors

Udo van den Heuvel udovdh op xs4all.nl
Ma Dec 15 17:26:29 CET 2008

Julien Michielsen wrote:

> Alles dat er nog opstaat kan ik zonder traan missen. (Voor zover het van
> belang is past het op een dvd.) Wanneer ik de schijf daarna herformat-
> teer is de boel dan weer in orde of is dit een aankondiging van een
> lange reeks?

Het ligt aan het resterende vermogen van de HD om de kapotte sectoren te
remappen naar reserve sectoren.
Als die capaciteit is uitgeput is het einde verhaal qua data.
Gewoon opsturen voor garantie.