[linux] Re: virtuele omgevingen...

Casper Gielen casper-nllgg op gielen.name
Wo Dec 17 20:50:51 CET 2008

harmen op soleus.nu wrote:

> Veiligheidslek? Als iemand fysiek toegang tot je systeem heeft ben je per
> definitie kwetsbaar.

Voor servers wel, maar bij desktop machines ligt het wat anders, daar
ontkom je niet aan fysieke toegang. Nu geef ik direct toe dat virtuele
machines nog niet zo veel gebruikt worden op de desktop, maar ik
verwacht dat het steeds meer wordt.
Surfen vanuit een virtuele machine wordt steeds populairder, omdat je
werk dan geen gevaar loopt als je een keertje op een verkeerd linkje klikt.
Een van m'n kennisen gebruikt een VM om de websites die hij bouwt met IE
te testen. Een keer op een verkeerd linkje klikken is dan niet zo
desastreus.

> En het is niet enterprise, het is vooral niet-OSS. Dat is
> de versie die je je wilt overigens, ik heb weinig voordelen aan VB kunnen
> ontdekken. Het is relatief traag enzo. Maar die USB support maakt veel goed.
> Hij werkt alleen niet heel erg geweldig, het is allemaal relatief traag.

Als je dan toch voor een niet-OSS oplossing kiest vind ik VMWare toch
nog beter dan VB. USB ondersteuning werkt in ieder geval vlekkeloos.