[linux] Re: 32/64-bits pros & cons

Paul Slootman paul+nospam op wurtel.net
Do Dec 18 09:06:59 CET 2008

On Thu 18 Dec 2008, Udo van den Heuvel wrote:

> Ik merk geen problemen hier.

Volgens mij zijn er de laatste 10 jaar weinig problemen met 64-bit
drivers geweest. Het is geen Windows he :-)

> Waarom zou je?
> Voor 32-bits flash?

Er is nu een "alpha" flash 10 versie voor 64bits te downloaden, die het
uiterst goed doet.

> Geheugen is goedkoop. Ik merk weinig extra consumptie.
> Zou ik na moeten rekenen.

Verschil is niet de moeite, en het feit dat je probleemloos meer dan 3GB
kunt gebruiken lost dat ook weer op.

> Hier GA-MA56S-S3 en GA-MA770-DS3.

Ik heb al een paar jaar een MSI bord met een Athlon/64 4200+, bord is
toch niet meer leverbaar dus ik zal je verder geen details noemen :)

> Geen last met Gigabyte tot nu toe.
> Radeonhd kaartje er bij...

Voor intel cpu's gebruik ik meestal een intel mobo, en dat werkt
(uiteraard) prima.

Paul