[linux] Re: 32/64-bits pros & duidelijke cons

Za Dec 20 10:13:30 CET 2008

Bart Geesink wrote:

> Volgens mij zijn vrijwel alle pakketten voor i386 ook voor x86_64 aanwezig.
> Java en Flash zijn echte uitzonderingen. libgtk-1.2.so.0 zit gewoon in het
> pakket gtk, voor beide architecturen (voor openSUSE 11.0 zijn dat
> gtk-1.2.10-1049.1.x86_64.rpm en gtk-1.2.10-1049.1.i586.rpm. Voor zover ik kan
> zien wordt gtk 1.2.10 ook met openSUSE 11.1 meegeleverd.

Daar had je gelijk in, dank je. Heb die rpm gevonden en geïnstalleerd.
Alleen om te zien dat het programma voor 32-bits was gecomplileerd:
gib
./gib: error while loading shared libraries: libgtk-1.2.so.0: wrong
ELF class: ELFCLASS64

Zal Ginsberg eens vragen of hij (als enige aanbieder van een goed bridge
programma in Linux) de boel nog een keer opnieuw wil compileren zodat de
libs van vandaag gevraagd worden, maar vraag me af of hij dat nog zal
willen doen.
Wordt misschien vervolgd.

--
Julien Michielsen