[linux] Re: problemen met Xen

Paul de Vries pdvsfh4 op xs4all.nl
Zo Dec 28 13:15:07 CET 2008

On 28 Dec 2008, at 12:09, Michiel Piscaer wrote:

> Hoi Paul,
>
> Als ik het dus goed begrijp gebruik je debian als host. Om
> bijvoorbeeld
> Windows te draaien onder XEN moet je processor dit ondersteunen.
>
> (IVT - Intel Virtualization Technology) of AMD’s Pacifica Technology
> (AMD virtualization)
>
> Wanneer je bijvoorbeeld
> http://mediakey.dk/~cc/howto-install-windows-xp-vista-on-xen/ volgt
> zou
> het kunnen werken.
>
> Wat in die URL beschreven wordt is hoe je een systeem installeerd
> vanaf
> [...]

het mnaakt mij niet uit welke distributie wordt gebruikt voor de
hypervisor, als het maar een minimaal systeem is. debian etch is klein.

als clients wil ik vooral geen windows draaien, maar voor productie
sme-server (centos) en nog een 'gewone' distributie als suse/fedora/
debian om nog wat te kunnen rommelen.
processor is ok, ik dacht alleen aan hvm om met een ongewijzigde
kernel voor sme-server te kunnen draaien. het windows voorbeeld heb ik
met een sme-server image geprobeerd en daar kreeg ik die rare
'undefined ' error.

jailtime heb ik gevonden, maar zij hebben (uiteraard) geen image voor
sme-server. moet ik dan eerst sme-server zelfstandig installeren en
dan converteren naar guest? (en hoe moet dat dan?)

mvg paul.