[linux] Re: problemen met Xen

Michiel Piscaer michiel op piscaer.com
Zo Dec 28 12:09:20 CET 2008

Paul de Vries schreef:
> na jarenlange problemen met teveel interne/externe schijven heb ik nu
> eindelijk een echte storage server besteld., HET moment om ook goed na
> te denken over welk OS daarop te draaien.
>
> op dit moment gebruik ik diverse pc-tjes elke met suse plus een mac
> met osx.
>
> een concept dat mij aanspreekt is een hypervisor, met daaronder per
> toepassingen een eigen systeem, zoiets als c't debian server. zij
> hebben net een nieuwe versie van hun distributie uitgebracht,
> gebaseerd op een minimale debian etch met xen, met daaronder eigen
> [...]

Hoi Paul,

Als ik het dus goed begrijp gebruik je debian als host. Om bijvoorbeeld
Windows te draaien onder XEN moet je processor dit ondersteunen.

(IVT - Intel Virtualization Technology) of AMD’s Pacifica Technology
(AMD virtualization)

Wanneer je bijvoorbeeld
http://mediakey.dk/~cc/howto-install-windows-xp-vista-on-xen/ volgt zou
het kunnen werken.

Wat in die URL beschreven wordt is hoe je een systeem installeerd vanaf
een installatie proces zonder de XEN ondersteuning in de guest.

Op bijvoorbeeld http://jailtime.org/download:start zijn images te vinden
van installaties zoals bijvoorbeeld Cent OS.

Met vriendelijke groet,

Michiel Piscaer