[linux] Re: Hardware ervaring/advies gevraagd

Marc Fellman marc.fellman op gmail.com
Zo Feb 17 19:36:13 CET 2008

Er komen al behoorlijk wat reacties los. Laat ik voorop stellen (en
dat was mogelijk niet helemaal duidelijk dat dit vooral een
thuis/privé speeltje wordt en ook geen snelheidsrecords hoeft te
breken. Als hij sneller is dan de dual PII (2 * 333 Mhz) ben ik al
tevreden (en dat hoeft niet zo moeilijk te zijn). Het probleem is wel
dat ik dan gelijk flink wil kunnen experimenteren. Ik heb nu een
offerte met 4Gb, 4 * 500 Gb samsung en een 4 core intel (Q6600?) voor
ongeveer 1000 euro compleet. Tja moederbord ASUS met grafischekaart
(niet geintegreerd omdat het board 8 Gb aankan) en processor is dan
ongeveer 390 EURO. Ik had initieel de hoop dat AMD toch wel iets
goedkoper zou moeten zijn met een vergelijkbaar gebeuren.

Op 17-02-08 heeft Daniel von Asmuth<asmuth op bakunin.xs4all.nl> het
volgende geschreven:

> 300 GB is momenteel een standaardmaat. Je wilt waarschijnlijk een
> schijfje met 15.000 RPM en SAS interface. Op www.tweakers.net vind je
> er een van Seagate voor Eur. 500 incl. BTW per stuk.

Tja dat is me iets teveel van het goede. Het zal vast veel sneller
zijn dan wat ik gepland heb maar ja daarvoor wil ik het budget ook
onder controle houden en die 15K schijfjes zijn niet echt stil geloof
ik. Ik wil ook kijken of ik ze in stand-by kan zetten als er een
tijdje geen actifiteit is.

--
Met Vriendelijke Groet / With Kind Regards

Marc Fellman