[linux] Re: Alternatief voor BIND?

Za Jan 26 20:01:01 CET 2008

Robert M. Stockmann wrote:

| Met ISC's bind is op zich niet mis mee. De configuratie en administratie
| laat inderdaad, in niet voor de hand liggende situtatie's, nogal
| wat te wensen over. Wat betreft split views (clients intern en
| clients extern) heb ik zelf een demo example configuratie online gezet :
|
| "Bind 9.2.1 example"
| http://crashrecovery.org/bind9.html

Ik heb de hele handel nu draaien op bind. Dat deed het al jaren. Maar
bind is de laatste tijd zichzelf niet meer en dat frustreert mij en een
heel scala aan applicaties omdat er DNS effectief niet meer werkt.

Ik heb al teveel tijd gespendeerd aan het zoeken van een oplossing.

Maar zelfs een workaround om named elke 3 uur te stoppen en starten legt
DNS zaken soms voor 5 of 10 minuten plat. Ergo: bind wordt de deur
uitgeschopt voor iets anders want ik ben het wispelturig gedrag van het
kreng zat en heb geen zin om proefkonijn te spelen voor iets wat gewoon
moet werken. Dus bind wordt voltooid verleden tijd hier.

Hugo.

- --
hvdkooij op vanderkooij.org               http://hugo.vanderkooij.org/
PGP/GPG? Use: http://hugo.vanderkooij.org/0x58F19981.asc