[linux] Webcams en Linux

Hans de Goede j.w.r.degoede op hhs.nl
Wo Jul 9 22:51:39 CEST 2008

Hoi,

Even voorstellen: Ik, Hans de Goede, ben nu alweer zo'n 10 jaar actief als
Linux gebruiker en ontwikkelaar. Tot nu toe heb ik mij vooral begeven op
internationale mailinglists.

De directe reden voor mijn aanmelding bij deze lijst is: webcams. Ik zal het
eea even uitleggen de laatste 5 jaar ben ik steeds meer opgeschoven richting
kernel development. Zodoende heb ik diverse kernel drivers geschreven en door
de review procedure heen getrokken zodat ze nu in de mailine kernel zitten waar
ik ze nog steeds onderhoud.

Ik ben momenteel al weer een paar weken bezig met een groot project om de
ondersteuning van webcams drastisch te verbeteren, en tot nu toe met veel
success. Veel webcams zijn wel ondersteund maar missen vitale functies als het
in kunnen stellen van de exposure setting.

Voor meer over dit project zie:
http://hansdegoede.livejournal.com/

1 van de problemen met dit project is dat er ontzettend veel verschillende type
webcam's zijn. En om goed te kunnen testen heb ik zo veel mogelijk
verschillende webcam's nodig.

Ik heb tot nu toe bij de mediamarkt en de bcc alles van 15 euro of minder
gekocht, maar ik heb eerlijk gezegd nu wel weer genoeg geld in de mediamarkt
geinvesteerd.

Dus ik ben nu op zoek naar mensen met een oude webcam (hoe ouder hoe beter) die
deze willen doneren voor het goede doel. Stuur me even een prive mailtje voor
mijn adres.

BvD,

Hans

p.s.

Als ik toch aan het bedelen ben, ik ben momenteel ook op zoek naar een Linux en
open source baan. Ik ben een applicatie / kernel / embedded ontwikkelaar dus
geen aanbiedingen voor web ontwikkel werk of systeembeheer achtige zaken aub.