[linux] Gedachten over de EPC-700

Fred Mobach fred op mobach.nl
Za Jul 12 21:49:49 CEST 2008

Vandaag was de EPC-700 in de aanbieding volgens een advertentie van
Intertoys.

Enkele gegevens zijn te vinden bij http://www.trendtac.nl/, waaronder
wat handige verwijzingen :
- http://wiki.kwaak.net/twiki/bin/view/Main/CGAlpha400Rooting
  voor het verkrijgen van root rechten (dat werkt).
- http://www.trendtac.nl/recovery.html
  is eigenlijk een uitleg hoe het systeem verder te hacken is
  (nog geen tijd voor gehad).

Enkele opmerkingen :
- ik zie geen verwijzing naar de GPL en de wijze waarop sources te
verkrijgen zijn, reden voor vragen stellen maandag,
- er draait (natuurlijk) busybox op, en tar, en top enz.
- kernel modules laden gaat, modules.dep ontbreekt.

Het doosje kost weinig, er zit ook weinig in. Maar ik vind het een leuk
ding, iptables een beetje activeren, wireshark en dig enzo erop en het
is een mini netwerk analyse gereedschap dat weinig weegt.
--
Fred Mobach - fred op mobach.nl - postmaster op mobach.nl
website : http://fred.mobach.nl