[linux] Re: Windows Terminal Services vanuit Linux?

joop gerritse jjge op xs4all.nl
Wo Jul 16 08:56:59 CEST 2008

On Wednesday 16 July 2008 08:16:00 Hans Paijmans wrote:

> Ik weet alleen dat het TS heet. Geen idee watvoor protocol(len) eronder
> zitten, behalve dan dat de remote machine VPN zou moeten gebruiken om op
> de server te komen.

Waarschijnlijk PPTP (Point To Point Protocol). Probeer het eens met poptop.

> Intussen heb ik het programma 'rdesktop' voorbij zien komen; daar ga ik
> maar eens mee experimenteren.

Daar heb ik in ieder geval wel eens een Windows 2003 server mee kunnen
aansturen. Op XP (Home althans) is het me nog niet gelukt. Kun je niet gewoon
vncserver/client gebruiken? Ik stuur momenteel zowel Windows als Linux dozen
aan via OpenVPN en VNC

--
J.J. Gerritse
Mühlenstraße 11