[linux] Re: filetypes in firefox

Jan Gnodde info op gnodde.com
Wo Jul 16 16:27:33 CEST 2008

Op Wednesday 16 July 2008 16:24:40 schreef Wybo Dekker:
> De twee versies verschillen wat dat betreft niet zoveel, maar bij beide
> is het probleem hetzelfde: eenmaal daar aangekomen moet je een
> applicatie opgeven en dat moet een executable uit je systeembestand
> zijn. Maar ik kan niet bedenken welke executable ik zou moeten kiezen om
>   kale tekst in een FF-pagina neer te zetten - of heb ik een blackout?

Onder KDE kun je ook bestands-associaties naar bepaalde toepassingen of
plug-ins sturen, waarbij je tevens de keuze hebt tussen "ingebed" of "externe
toepassing los opstarten" o.i.d. Dat werkt ook voor FF. Wellicht kun je (als
je tenminste KDE als WM gebruikt) FF als standaard-applicatie voor die
extensies opgeven.
Van andere WM's heb ik geen verstand, maar zeker Gnome heeft ook iets
dergelijks.

Jan.