[linux] Re: Exim en DNS ...

Paul Slootman paul+nospam op wurtel.net
Wo Jul 23 10:55:57 CEST 2008

On Wed 23 Jul 2008, Ron Bogerd wrote:

> ron op info01:~$ dig mail.obveenendaal.nl all

Je bedoelt denk ik "dig -t all mail.obveenendaal.nl", want je ziet:

> ;; QUESTION SECTION:
> ;mail.obveenendaal.nl.          IN      A

... er wordt een A record gevraagd in de question, niet "all"...

> ;; QUESTION SECTION:
> ;all.                           IN      A

... en vervolgens wordt er ook nog een A record van "all" gevraagd.

> believed to be clean.

terzijde:
Ik heb mij altijd afgevraagd wat de toegevoegde waarde van zulke
meldingen is, aangezien die het meest voorkomt bij virussen en spam.
Bij mij telt zo'n mededeling juist mee als een spam indicator.

Paul Slootman