[linux] Re: Fwd: Hallo daar!

Ma Jun 23 23:08:47 CEST 2008

On Mon, Jun 23, 2008 at 02:31:44PM +0200, Geert Stappers wrote:
> Teksten worden pas in een internetzoekmachine[2] geduwd als ze
> onbegrijpelijk zijn. Dat de vindkansen groter worden als het taalgebied
> groter wordt, is kansberekening, geen reden om niet te vertalen.

nee, als je niet (meer) weet wat precies er mee bedoeld wordt.
Als je semaphores pace voor je httpd op is, dan is de
kans 100% dat je 't antwoord vindt in het engels en ik schat zo in 0%
dat je het in .nl vindt. maargoed, als je dat niet erg vindt, fine by
me.

> Ikzelf gebruik localized (gelokaliseerde) en dus ook vertaalde
> software, vooral om een punt bij duizendtallen te krijgen en
> christelijke[3] datumweergave.

Meestal is het wel instelbaar dat je UI een andere taal is dan de
representatie van getallen enzo. USA en toch euro's zien etc.

> Mijn inziens is dan de meest gepaste reactie:
>  Als jij dat wilt doen, dan moet je dat vooral doen.

Daar verschillen we dan van mening over. Mijn reactie is nogmaals: goed
zo, houden zo, opruimen die shit en niet aan beginnen. Leer de mensen
war er bedoeld wordt. Het uitleggen wat een "CVE" is werkt net zo goed,
zo niet beter, als je het gewoon "CPU" blijft noemen. Ze leren er nog
meer van ook.

> Reacties als "voor mij hoeft dat niet" mogen achterwege blijven.

Zie boven. We verschillen van mening.

Kijk eens naar :

http://www.computerwoorden.nl/direct--8282--Auto-Insert%20Notification.htm

Prima uitgelegd wat het is, Geen enkele reden te bedenken om de zaak te
vertalen. Weet je de nederlandse vertaling?

> Mijn inschatting is dat over twee maanden de situatie met de
> documentatie commissie nog steeds hetzelfde is.
> Doe mij, en waarschijklijk ook Hans Rood, een plezier en laat zien dat
> mijn inschatting indeze onjuist was...

Mijn inschatting is dat de links weggetieft worden en niet meer terug
komen.

Ik blijf er bij dat educatie belangrijker is dan botweg iets vertalen.
Je biedt mensen meer door uitleg te geven wat iets betekent.

--
http://www.linux-it.nl