[linux] Re: beeldscherm in de mist

Erik Dooper edooper op gmail.com
Vr Mrt 7 15:34:00 CET 2008

On Fri, 2008-03-07 at 14:54 +0100, Julien Michielsen wrote:
> Ik heb een ATI Radeon X300 kaart,

[ snip verhaal over drama met ATI ]

> Misschien heeft iemand hier op de lijst iets vergelijkbaars meegemaakt,
> en wil hij zeggen wat hij toen gedaan heeft?

Ik heb zelf een laptop met een ATI Radeon X600, en mijn ervaring is dat
alle drivers na 8.36 niet te gebruiken zijn. Ik draai openSUSE 10.3 met
de 8.36 driver, en dat gaat goed, ook XGL met Compiz fusion. Latere
drivers zorgen voor artefacts, vastlopers, geen beeld, grijs beeld, wit
beeld, verzin het maar.

Dus probeer eens een oude versie (8.36 of eerder).

Succes,
Erik