[linux] Re: laptops zonder Microsoft Windows

Zo Mrt 9 15:37:54 CET 2008

On Sun, Mar 09, 2008 at 02:16:45PM +0100, Geert Stappers wrote:
> Op 09-03-2008 om 12:03 schreef Roeland Th. Jansen:

>    <knip/>

> Wat zijn zoal de leveranciers van laptops zonder Microsoft Windows?

Sun had ze: met 64-bit SPARC processor en SCSI disc voor nog geen $ 5000.

Tegenwoordig ga je gewoon naar de Apple Shop. Ik betwijfel of je de
'Mac Air' ook zonder "het meest geavanceerde besturingssysteem ter
wereld" kunt kopen.

De latest greatest schijnt de Asus EEE laptop te zijn; het alternatief
is de 'one laptop per child' en anders kun je nog een PlayStation 3
scoren.

In de Domstad zit aan de Oude Gracht een winkeltje waar je tweedehands
laptops zou kunnen vinden met Ubuntu voorgeinstalleerd.

Met vriendenlijke groet,

Daniel von Asmuth

--
		AANBIEDING: Nu slechts een (1) Euro:

De 'Pure Air' van Casa Nostra: geen Windows, geen Intel, geen giftige
stoffen, verbruikt geen energie....