[linux] Re: Probleem met locale variabelen in bash

Kees Theunissen theuniss op rijnh.nl
Wo Mrt 12 19:27:42 CET 2008

On Wed, 12 Mar 2008, Cecil Westerhof wrote:

>Denk eerder een oversight. ;-}

Als ik mag gokken dan kom ik ook op een design feature uit.
Een readonly declaratie doe je immers niet voor niets. Als je dat
simpelweg ongedaan kunt maken door de variabele "out of scope" te
schuiven dan kan je net zo goed af zien van het hele readonly
concept.
Het zou niet goed zijn als iemand in een functie in een shell
script zelf zijn UID, EUID en PPID naar believen kan instellen,
om maar een paar readonly variabelen van mijn eigen shell als
voorbeeld te gebruiken.

Groeten,

Kees.

--
Kees Theunissen
F.O.M.-Instituut voor Plasmafysica Rijnhuizen, Nieuwegein