[linux] Re: awk en performance

Cecil Westerhof CecilWesterhof op xs4all.nl
Do Mrt 13 19:51:17 CET 2008

Op do, 13-03-2008 te 19:21 +0100, schreef Paul Slootman:

> Zonder een holy war te starten :-) volgens mij kom je vaker perl tegen
> op een willekeurig systeem dan python; dus is perl toch wel redelijk
> standaard te noemen.  Ik had perl ook al draaien op MS-DOS in 1991 :-)

Dat bedoeld ik niet. Ik bedoelde dat bash en awk de standaard tools
zijn. Ik heb toch klanten gehad waar wel bash scripts mochten worden
gebruikt met embedded awk, sed, grep, ..., maar geen perl, python en
php.

Als die talen wel mogen worden gebruikt, kan ik met alledrie werken.
Echter als ik mag kiezen (en er zijn geen redenen waarom perl of php
beter zou zijn), dan zou ik voor python kiezen. Dus gewoon persoonlijke
voorkeur. ;-}

--
Cecil Westerhof <CecilWesterhof op xs4all.nl>