[linux] Re: IP Camera?

Mendel Mobach mendel op nllgg.nl
Do Mrt 20 14:16:05 CET 2008

On Sunday 16 March 2008, Hugo van der Kooij wrote:
> Zijn er mensen die ervaring hebben met IP camera's? Meestal staat alleen
> support voor windeos vermeld en datblijkt af en toe te maken te hebben
> dat de firmware zo belachelijk rot in elkaar zit dat je een buggy
> browser moet hebben om dat te kunnen besturen.
De conceptronics of sweex WL-400 werken zeer goed samen met ZM
www.zoneminder.com/ En daarna werkt elke browser goed met ZM. ZM doet ook
recording en andere zinvolle zaken die je camera niet hoeft te doen. 3Mbit
video is goed genoeg en zinvolle computers met echte hardware kunnen er meer
mee.

Andere dan die al genoemde cams hierboven heb ik niet zo'n ervaring mee maar
http://www.zoneminder.com/wiki/index.php/Supported_hardware geeft een leuke
lijst.

Het is overigens precies dezelfde hardware die conceptronics en die sweex die
ik heb gekocht laatst, maar er zit wel 40 euro prijsverschil tussen.

MVGRMM(F)

--
Mendel Mobach aka BugBlue - mendel op mobach.nl
24C3 27~30 Dec 2007 Berlin - https://events.ccc.de/congress/2007/