[linux] Re: Hangen van lsusb

Cecil Westerhof CecilWesterhof op xs4all.nl
Ma Mrt 24 09:12:51 CET 2008

Op di, 11-03-2008 te 08:27 +0100, schreef Roeland Th. Jansen:
> kijk met ps maar eens of er kernel processen zijn die hangen. Niet echt
> af te schieten trouwens. Verder mis ik de logging. Staat je log vol met
> addressing problems op USB gebied?

Het blijkt de USB-hub te zijn die als PCI-kaart achter in mijn PC zit.
Met alleen de printer en mijn andere hub (voor op tafel en daardoor
bereikbaarder) erin ging het goed. Vandaag een kabel erin gestopt en
toen ging het weer fout. De kabel eruit gehaald en de hub op de plek
gezet waar de kabel zat en het ging weer fout. Met de hub heb ik enkele
dagen ieder kwartier een lsusb gedaan, dus het lijkt me duidelijk de
kaart. Ik probeer zo meteen ook nog even de vierde poort.

Met
	ps aux | grep ' D'
krijg ik alleen het /sbin/lsusb proces dat ik als gewone gebruiker draai
met D+ als waarde voor STAT. Er hangt dus geen kernel proces, enkel het
lsusb proces.

--
Cecil Westerhof <CecilWesterhof op xs4all.nl>