[linux] Wanneer file niet brandbaar is vanwege "te groot " . . .

Ma Mrt 24 10:37:00 CET 2008

Zou graag een iso-bestand naar dvd kopi-eren om suse 11.0 uit te
proberen, maar dit lukt niet omdat het bestand te groot is met zijn
4419133440 bytes.
K3b klaagt dan dat "It is not possible to add files bigger than 4 GB"

Me daar niet direct door uit de weg latend slaan probeer ik het nog even
zachtjes over met growisofs. Daar kreeg ik echter ook klachten:
File ./openSUSE-11.0-Alpha3-DVD-i386.iso is larger than 4GiB-1.
-allow-limited-size was not specified. There is no way do represent this
file size. Aborting.
:-( write failed: Input/output error

Dit was nou eens een boeiende foutmelding ;-( :
Een deel van de foutmelding suggereerde met "-allow-limited-size was not
specified" dat het mogelijk zou zijn grotere dvd's te branden, maar noch
google, noch de man-page wist me daar meer over te zeggen. Mogelijk weet
de nllgg-lijst wèl te zeggen hoe je dit aanpakt? ;-)

Overigens heb ik zo'n beetje de indruk dat het bovenin vermelde bestand
van 4419133440 bytes iets anders is dan ik eerst dacht. Hoewel het flink
groot is wordt het er binen een minuut neergezet. (In ieder geval in
minder tijd dan ik zou verwachten). Is dit een BitTorrent fabrikaat, en
wanneer dat zo is, is er een methode om het iso-image op dvd te krijgen?
bvd
--
Julien Michielsen
julien_at_michkloo.xs4all.nl