[linux] Re: multi-boot probleempje

joop gerritse jjge op xs4all.nl
Do Mrt 27 17:44:25 CET 2008

On Thursday 27 March 2008 17:25:03 Bart Geesink wrote:

> Omdat die niet consistent zijn. Dat is vooral een probleem met
> verwisselbare media zoals usbsticks.  /dev/[hs]dXn zijn vaag, uuid's zijn
> altijd hetzelfde ;)
>
> Bart

Bijvoorbeeld: als ik mijn USB-schijf ingestoken heb, wordt die /dev/sda1 . Als
ik daarnaast ook een geheugenstick in heb wordt de stick /dev/sda1 en de
schijf /dev/sdb1 . Wat zet je in dat geval in je fstab, als je je USB schijf
wel op een vast mountpoint wilt hebben?

Nou, dat los je dus op door labels te gebruiken. En (ook op Slackware), zo'n
label is gewoon een link, en je kunt hem dus gewoon als een devicenaam
gebruiken.

--
J.J. Gerritse
Mühlenstraße 11