[linux] Re: multi-boot probleempje

Do Mrt 27 22:17:03 CET 2008

On Thu, Mar 27, 2008 at 07:21:17PM +0100, Roeland Th. Jansen wrote:
> [...]

In het tijdperk van Fibre Channel en iSCSI voldoet de aloude opsomming
van /dev/sda, /dev/sdb, /dev/sdc,... eth0, eth1, eth2... niet meer, dus
zou het gebruik van uuid's de voorkeur verdienen.

> maar 't is niet verplicht. Je openSUSE kan met maar ook zonder de
> specifieke ID's werken. Dus de oude en de nieuwe manier.

Zoals een tijdje terug vermeld was ik bezig met het knutselen van een
bootable USB stick. Tijdens het booten (RHEL 3) moet je echt de oude
manier van benaming gebruiken omdat udev niet draait voordat je je
root file system goed & wel hebt gemount, met als resultaat dat de
ks.cfg file nu de keuze biedt om /dev/sda of /dev/sdb te booten en voor
andere smaken moet je zelf gaan hekken.

Afgelopen week heb ik een back-up scriptje gemaakt dat via een
ouderwetse cron job elke nacht een data directory kopieert, gekoppeld
aan een HAL scriptje dat door de kernel wordt getriggerd als je een USB
stick met het juiste File System label insteekt en dan de back-up naar
die stick gaat schrijven (te downloaden van m'n home page). HAL krijgt
een hot plug event en wordt voorzien van de nodige gegevens, waaronder
de naam van het block device.

Met vriendenlijek groet,

Daniel von Asmuth

--
		Microsoft Windows Error Reporting
Dit probleem is veroorzaakt door Windows. Dit programma is gemaakt door