[linux] Re: merkwaardigheden

dick kampman dkampman op xs4all.nl
Za mei 24 08:40:38 CEST 2008

On Thursday 22 May 2008 19:34:28 Hugo van der Kooij wrote:

> gezet en

> Wellicht kun je het ons dan duidelijker maken? Want je geeft nauwelijks
> details. Op z'n minst een indruk hoe je omgaat met je partities zou op
> dit punt toch wel als belangrijke informatie mogen worden beschouwd.
>
> Met uitzondering wat je expliciet meld weten we niets. Dus kom met wat
> relevante details als je hier iets serieus mee wil doen. Want je laat nu
> iedereen maar wat gissen en en gissen is missen.
>
> Hugo.

Ik werk in dit geval onder een 64 bits versie. Partities /dev/sda1
swapparttitie, die gedeeld wordt door door drie distros: /dev/sda2
Slackware; /dev/sda3 Ubuntu 8.04; /dev/sda5 Debian Etch.

Alleen Slackware maakt gebruik van /dev/sdb1 als /home partitie. Ubuntu en
Debian hebben geen verwijzingen naar andere partities.

Is misschien het gemeenschappelijke gebruik van /dev/sda1 (swap)
verantwoordelijk voor de geconstateerde inbreuk op mijn Slackware
configuratie files?

Ik heb toch sterk de indruk, dat Ubuntu of Debian, doelbewust wijzigingen
aanbrengen in andere distro-installaties. Dat stoort me. Daarom stel ik hier
dit soort vragen.

Dick Kampman
dkampman op xs4all.nl