[linux] Re: wijzigingen aanbrengen WAS: merkwaardigheden

Geert Stappers stappers op stappers.nl
Za mei 24 16:59:21 CEST 2008

Op 24-05-2008 om 08:40 schreef dick kampman:

> Ik werk in dit geval onder een 64 bits versie. Partities /dev/sda1
> swapparttitie, die gedeeld wordt door door drie distros: /dev/sda2
> Slackware; /dev/sda3 Ubuntu 8.04; /dev/sda5 Debian Etch.
>
> Alleen Slackware maakt gebruik van /dev/sdb1 als /home partitie. Ubuntu en
> Debian hebben geen verwijzingen naar andere partities.
>
> Is misschien het gemeenschappelijke gebruik van /dev/sda1 (swap)
> verantwoordelijk voor de geconstateerde inbreuk op mijn Slackware
> configuratie files?
>
> Ik heb toch sterk de indruk, dat Ubuntu of Debian, doelbewust wijzigingen
> [...]

Laten we het eens verder onderzoeken.
Onderzoek zo als onderzoek bedoeld is: Objectief en onafhankelijk

Boot alle drie de distributies en draai in elke omgeving 'mount'
en E-mail de output naar deze mailinglist.
(Bijvoorkeur als follow-up van deze posting, zodat de thread niet breekt.)

Cheers
Geert Stappers