[linux] Re: storage advies gevraagd

Zo mei 25 13:40:59 CEST 2008

Aldus schreef Paul de Vries op Sat, May 24, 2008 at 04:10:08PM +0200:
> voor het bedrijfje van mijn vrouw (en ok, ook de nodige prive muziek en
> films) ben ik ooit begonnen met een zelfbouw server met 12 interne 250gb
> disks.
> inmiddels is de omvang gegroeid tot 5x 2TB lacie fw800 schijven + 5x
> idem backup, totaal dus 20TB.
>
> 20TB A0E van Coraid komt op zo'n eur 20.000, dat vind ik wel heel erg
> veel, is er niets te bedenken wat betrouwbaar(der) en betaalbaarder is?

Even snel bij elkaar klikken.....

Een Dell PowerVault MD3000 met 15 SAS disks en controller kost je slechts
11.000 Euri en biedt dan 6 TB externe opslag. Daar heb je dan 4 stuks van
nodig, wat je boven 40 K brengt.

Voor Windows '98 gebruikers kan het kastje ook met 1 TB SATA(N) disks worden
uitgeleverd, totaal Eur. 11.300 voor 15 TB. (alle prijzen ex. BTW)

Met vriendenlijke groet,

Daniel von Asmuth

--
Disclaimer: dit is niet bedoeld als reclame, maar om een indicatie te geven
an mogenlijkheden & prijzen.