[linux] Re: Ervaringen met pda's onder Linux?

Bas Grolleman bgrolleman op emendo-it.nl
Di Nov 11 08:46:06 CET 2008

>Ik overweeg een nieuwe pda, waarmee de bluetooth problemen moeten zijn
>opgelost, maar ik even gemakkelijk moet kunnen syncen met liefst Kubuntu
>en ook weer een ssh client kan installeren.
Puur PDA, ik heb nog een Palm T|X liggen, die kon perfect syncen over de
wifi.

Smartphone, pak een Nokia met Symbian 6 die ondersteunen allemaal SyncML,
via GPRS is dat het makelijkst, via BT kan ook maar is meer werk.
(Als je je PDA vooral als "lees" optie wilt inzitten dan is de 6120 erg goed
en goedkoop, maar als je ssh wilt dan zou ik bij de E61, E71 serie kijken
met vol toetsenbord)
En ja, Putty is beschikbaar voor Symbian 6.0, dus ssh is mogelijk

Windows mobile is helaas nog altijd slecht met syncen, maar als iemand daar
een goede oplossing voor heeft hoor ik het graag. Kan ik weer wat familie
helpen

Mijn huidge oplossing gaat zeg maar geheel aan Linux voorbij, ik gebruik
GooSync om via syncml mijn mobiel te syncen met Google Calendar en Google
Contacts, dat kan ik dan gewoon via het web benaderen. Maar dan staan wel al
je gegevens bij Google.