[linux] Re: Vrijwillige sysadmin gezocht

Richard van Os richardvanos op hevan.nl
Za Nov 29 17:55:15 CET 2008

Samenvatting: Het is aan ons zelf om onze cultuur uit te dragen.

Op 20081129 om 12:11 schreef Hugo van der Kooij:

> Dat blijkt in ieder geval uit het stelen van de thread. Zie ook:
> http://www.zdnetasia.com/techguide/opensource/0,39044899,62046361,00.htm

Waar dus onder andere dit punt staat:

* Do not hijack threads. If a thread spawns a new topic for you,
  post that new topic in your own thread.
  Never steal someone else's thread from them.

En daar ben ik het helemaal mee eens.

Richard: dat heb ik inmiddels gelezen en dat leek me vooraf al logisch. Ik
meende dat dan ook gedaan te hebben.

> Het zorgt er in ieder geval voor dat je bericht beter verstopt blijft.
>
> Ik vermoed dat het gebruik van een minder valide email client (Outlook)
> hier (ook) aan heeft bijgedragen.

Goed om Foutlook bij zijn echte naam te noemen,
maar deze keer is het standaard E-mail programma
van de operatings systems met de slechte prijs/kwaliteit verhouding,
niet de oorzaak van het probleem. ( Vervangen van Outlook
door een andere E-mail client lost het probleem niet op.)

Zo lang er onbekendheid over  de E-mail headers 'Message-ID' en
'In-Reply-to' is, zullen er mensen zijn die op de "Beantwoord" knop drukken,
'Subject' overschrijven,  oude bericht inhoud weggooien en geloven[1]
dat ze iets nieuws begonnen zijn (en daarmee de verhaallijn[2] stelen).

Richard: Zo is het dus idd gebeurt, zonder mij daarvan van bewust uiteraard.
Maar als dit blijkbaar vaker gebeurt, waarom vangt de maillistprogramma dat
dan niet af. Daar zijn toch computers en software voor, om het ons makkelijk
te maken?

Er zal uitgelegd moeten dat "Nieuw bericht" ook echt een nieuw bericht is
en dat bij "Beantwoord" het 'Message-ID' van het oorspronkelijke bericht
overgenomen wordt in de 'In-Reply-to' header van de  reply.

Richard: Dat is dus nieuw voor mij. Ik zal mijn oorspronkelijke verzoek
opnieuw in een nieuw mailtje plaatsen.

E-mail programmas die "thread support"  hebben, kunnen daar bij helpen.

Richard: en die zetten waarschijnlijk ook overal van die handige > voor de
oude tekst.

Cheers
Geert Stappers

Richard: