[linux] Re: Stichting oprichten

Do Okt 23 20:32:00 CEST 2008

On Thu, Oct 23, 2008 at 07:47:01PM +0200, Mark wrote:
> Hey guys, bedankt voor de replies! :)
>
> On Thu, Oct 23, 2008 at 09:36:15AM CEST, Daniel von Asmuth spoke 3.2K bytes, saying:

> Ben eraan gewend om een extra hdd te plaatsen en daarop een dagelijkse
> incremental backup te draaien met een full backup op zondag en elke 1e
> van de maand. Is dat "the Right Way[tm]"?

Deze jongen zweert bij tape. Allicht kan het ook met externe disks. Voor
de optimale veiligheid wil je je back-ups wel in een ander gebouw
bewaren dan waar de server staat.

> NIS ken ik niet, maar ik zal eens op zoek naar meer info. Samba gaat
> waarschijnlijk wel gebruikt worden vanwege windows-clients. Zo te zien

Iemand ervaring met NFS onder Windows?

> Ja, maar het zal niet wijs zijn om de hele homedir via NFS ofzo te laten
> lopen want dat zal veel bandbreedte vragen. Hoe denken jullie over een
> unison of rsync synchronisatie naar de lokale PC?

Dat valt erg mee, zeker als de programma's op de lokale harde schijf
staan.

Iemand ervaring met LPRng?

Leef je uit.

Daniel von Asmuth

--
				POPPER
Any theory too inconsistent with the facts is bound to be replaced when a more